مقالات مقالات .

مقالات

دیوار سبز

در این طرح کلیه فاکتورهای کاشت عمودی گیاه را در نظر گرفته اند. از سایر وسایل موردنیاز برای دیوار سبز می توان به فیلتر آب، صافی کف، فیکسچرها و زهکش مناسب اشاره کرد. از فیلتر آب استفاده می کنند تا آب را به صورت بهینه در بین گلدان ها تقسیم کنند

مدیریت آب
برای استفاده بهینه از آب اضافی آبیاری، در کف هر گلدان یک لوله تعبیه می شود. این لوله آب اضافی را به داخل گلدان های زیرین هدایت می کند. در گلدان آخر، پساب اضافی به وسیله سیستم لوله کشی تخلیه می شود. می توان از این آب برای آبیاری مجدد گیاهان هم استفاده کرد. این فرایند تاثیر زیادی در کاهش هدررفت آب دارد.

فیکسچر
فیکسچرها همان بازوهای آنتی لیفت هستند که در ایمنی گلدان ها نقش دارند. این بازوها کمک می کنند تا گلدان ها بر روی پنل محکم شوند. این امر باعث می شود تا گلدان ها با امنیت بیشتری در ارتفاع بالا نصب شوند

صافی کف
صافی کف کمک می کند تا زهکشی آب بهتر انجام شود و آب باقی مانده ته گلدان برای استفاده مجدد گلدان به کار رود

هزینه اجرای دیوار سبز
هزینه اجرای دیوار سبز مربوط به هزینه ساخت و نگهداری آن می شود. از عوامل موثر بر قیمت اجرای دیوار سبزمی توان به نوع گیاه، سایز پنل گیاهی، قالب های به کار رفته، نوع خاک، نوع گیاه (طبیعی یا مصنوعی)، پوشش کامل یا نیمه گیاهی، مدل سیستم آب رسانی، متراژ محل، اندازه و میزان دسترسی برای اجرای طرح، فاصله برای حمل و نقل دیوار سبز، زمان بندی پروژه و... اشاره کرد.
هزینه های نگهداری شامل هزینه آب، کود، جایگزینی گیاهان، از بین بردن علف هرز، مدیریت آفات و بیماری ها، تعمیر و بررسی کابل ها و اتصالات می شود. به این موارد باید هزینه نیروی انسانی و تجهیزات را نیز اضافه کرد.
سوالات متداول در مورد دیوار سبز
در این قسمت به برخی از سوالات رایج پاسخ می دهیم. در صورتی که سوالی دارید، کارشناسان ما آمادگی دارند تا پاسخ مناسب را به شما ارائه دهند. برای رسیدن به پاسخ پرسش های خود با ما تماس بگیرید.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۹:۱۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)