مقالات مقالات .

مقالات

رنگ کردن مو با مواد طبیعی

امروزه نیز با توجه به اینکه برند های متنوع رنگ مو در بازار وجود دارد اما برای جلوگیری از آسیب رساندن به موها، استفاده از رنگ های گیاهی بسیار رایج می باشد. در زیر نحوه تهیه برخی از رنگ مو های گیاهی و مزایای آن درج شده است.
رنگ کردن مو با حنا:
حنا نه تنها به عنوان رنگ مو بلکه برای رنگ کردن ناخن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بسیار از قدیمی ها برای بهره بردن از خاصیت های دارویی آن انگشتان دست و پا نوزادان را حنا می زدند تا از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری کنند. برای تهیه رنگ مو حنا لازم است تا برگ های درختچه ای به همین نام را جدا کرده و زمانی که مرطوب است به خوبی کوبیده و له نمایید.

در اصل رنگ این گیاه قهوه ای روشن و مایل به قرمز است. اما می توان آن را با مواد دیگر مخلوط نمود و یک رنگ مو متفاوتی ایجاد کرد. علاوه بر خاصیت رنگ مو، حنا یکی از بهترین ماسک مو خانگی محسوب می شود.
در نظر داشته باشید برای استفاده از رنگ های طبیعی و گیاهی، حتما قبل از اینکه آن را بر روی کل موهای خود قرار دهید، بر روی بخش کوچکی از پوست یا مو خود امتحان نمایید تا در زمان استفاده حساسیت و یا واکنش آلرژیک مشاهده نشود.
طرز تهیه رنگ مو با حنا:
در ابتدا قبل از اینکه طرز تهیه رنگ مو با حنا عنوان شود، پیشنهاد می شود تا موهای خود را با روغن جوانه گندم به خوبی ماساژ دهید تا رنگ پذیری آن خوب باشد سپس ۴ قاشق حنا را به کمک ۱ لیوان آب جوش به خوبی مخلوط کنید. سپس می توانید این مخلوط را به مدت ۲ ساعت بر روی موهای خود قرار داده و پس از این مدت به کمک آب ولرم آبکشی کنید. اگر قصد دارید تا رنگ مو شما، مشکی شود می توانید به مخلوط فوق ۴ قاشق پودر تنباکو نیز استفاده نمایید. البته لازم است تا پودر تنباکو با ۱ لیوان آب به مدت نیم ساعت جوشانده شود و پس از خنک شدن به مواد فوق اضافه گردد.
طرز تهیه رنگ مو قهوه ای روشن:
اگر می خواهید موهای خود را به رنگ قهوه ای روشن تغییر دهید این ترکیب رنگ مو برای شما مفید خواهد بود. ۱۰ دقیقه ریشه ریواس را در آب بجوشانید. بعد از جوشیدن آن را با ۴ قاشق سرکه سیب و ۱ تخم مرغ مخلوط کنید. این ترکیب را به آرامی بر روی موهای خود ماساژ دهید. این ترکیب باید به مدت ۱ ساعت بر روی موها قرار گیرد. پس از این مدت با آب ولرم شسته شود.

یکی دیگر از روش های تهیه رنگ مو قهوه ای روشن، ترکیب ۱ قاشق غذاخوری قهوه به همراه دو قاشق پودر روناس و دو قاشق پودر بابونه است. تمام این مواد را با آب جوش مخلوط می نماییم تا مخلوطی خمیری به وجود آید. سپس به مدت ۴ ساعت صبر کرده و رنگ را بر روی موهای خود قرار دهید. پس از ۱ ساعت می توانید مو های خود را به کمک آب ولرم آبکشی کنید. در نظر داشته باشید که اضافه کردن پوست درخت گردو نیز می تواند در تهیه رنگ قهوه ای موثر باشد.
طرز تهیه رنگ مو قهوه ای تیره:
برای اینکه از مواد طبیعی اطراف خود، رنگ قهوه ای تیره ایجاد کنید، می توانید ۱ قاشق چایخوری چای را به همراه نصف لیوان چای به خوبی بجوشانید، سپس آن را صاف کرده و با ۳ قاشق پودر حنا، ۱ قاشق پودر انگور خشک شده، روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط نمایید.

اجازه دهید این ترکیب ۲۴ ساعت استراحت کند. سپس آن را بر روی موهای خود به مدت ۲ ساعت قرار دهید. در نهایت نیز به کمک آب ولرم مو های خود را آبکشی کنید.
طرز تهیه رنگ مو طلایی و بلوند:
تهیه رنگ مو بلوند از نظر بسیاری از افراد دشوار بوده و نمی توان آن را به کمک مواد گیاهی ساخت. اما برای ساختن آن تنها لازم است که ۵ قاشق پودر گل بابونه را به کمک ۵ قاشق گل ریواس به همراه ۳ لیوان آب بر روی حرارت به خوبی بجوشانید. تمام این مواد را می توان از صافی رد کرد و سپس بر روی موهای خود ماساژ داد.

پس از ۱ الی ۲ ساعت موهای خود را به کمک آب ولرم ماساژ داده و تمیز نمایید. برای طلایی شدن موها مواد طبیعی همچون گل بابونه، چغندر و آبلیمو می توانند مفید باشند. البته چغندر دارای ذات قرمز رنگ است و عموما برای رنگ های شرابی استفاده می شود. برای رنگ بلوند حتما می بایست بابونه با حنا مخلوط شود.


منابع: theartofsimple

motherearthnews
https://deterland.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۳:۱۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)